середа, 13 квітня 2022 р.

26 урок "Гіпотермія. Черепно-мозкова травма" 11 клас Захист України ОМЗ

 Опрацюйте тему в підручнику стр.151 - 156 або он лайн за посиланням 

Гіпотермія. Черепно-мозкова травма.

Перегляньте відео по темі.



Пройдіть тестове завдання за посиланням в Гугл класі.

Дистанційне навчання до уроку №17 "Натюрморт. Історія виникнення" 6 клас

Перегляньте відеоурок


або опрацюйте самостійно

Натюрморт

Юнь Шоупін. Півонія



Натюрморт (від франц. nature morte - мертва природа) - твір із зображенням будь-яких предметів побуту, фруктів, забитої дичини, квітів тощо.

Речі, що оточують людину, привертали увагу художників з давніх-давен, тому ми бачимо їх у фресках Давнього Єгипту й Давнього Риму, у середньовічному живописі на релігійну тематику, у портретах. Спочатку речі на картині були лише деталями, як, скажімо, стіл з посудом на фресці «Тайна вечеря» Леонардо да Вінчі. До речі, в іконі, стінописі, портреті минулих часів кожен предмет мав особливе значення. Наприклад, біла троянда чи лілея символізували душевну чистоту, пальма - вічність, людський череп - смерть. Предмети ніби розповідали глядачеві про свого власника або доповнювали зміст оповіді. Однак зображення речей не було головною метою майстрів давнини та Середньовіччя.

Віллєм Кальф. Натюрморт з наутилусом.

Справжнє «тихе життя». Речі ніби ведуть мовчазну бесіду між собою.

Уперше натюрморт набув самостійного значення в VI ст. в Китаї як «живопис квітів». Китайці були в захваті від краси природи, але водночас віддавали належне майстерності художника. У картині ніби поєднувалися майстерність людини і краса природи. У Європі натюрморт виділився в окремий жанр наприкінці XVI ст. Історію європейського натюрморту розпочала станкова картина італійського художника Караваджо «Кошик з фруктами» (1590-ті роки).

В. Шишко. Фіалки

У XVII ст. натюрморт набув поширення в мистецтві країн Західної Європи. Справжній розквіт цього жанру спостерігався в Нідерландах та Фландрії (сучасна Бельгія) в XVII ст. Йому навіть придумали іншу назву - «Stilleven» - «тихе життя», натякаючи, що речі живуть особливим життям і можуть дещо розповісти про свого власника. Нідерландські натюрмортисти ставилися до своєї справи так серйозно, що працювали все життя над яким-небудь одним різновидом натюрморту. Були художники, які зображували лише квіти, інші - музичні інструменти або дичину.

Т. Хитрова. Літній натюрморт

К. Білокур. Сніданок

Один мандрівник писав, що в Нідерландах картини цінуються дорожче, ніж прикраси з дорогоцінного каміння і золота. Багато із цих картин були натюрмортами. Їх можна роздивлятися годинами і знаходити все нові й нові деталі. Реальнішими, ніж справжні, виглядають на картинах надзвичайно майстерно виконані стиглі, налиті соком фрукти. Як живі стоять квіти, навколо яких пурхають метелики, яких так і хочеться спіймати.

На зламі ХІХ-ХХ ст. натюрморт набуває нового значення: він відтворює емоційний стан автора, його погляди на сучасні події, на проблеми людського життя. Таким складним змістом наповнені натюрморти Ван Гога, Сезанна й багатьох інших митців XX ст.

  • 1. Пригадайте, натюрморти яких українських і зарубіжних майстрів ви бачили під час відвідування музею, галереї, виставки. Який з них справив на вас найбільше враження і чому?
  • 2. Яких відомих натюрмортистів минулого ви можете назвати?

Практичне завдання

Намалюйте натюрморт у теплому або холодному колориті.

Інструменти та матеріали: аркуш паперу, гуашеві або акварельні фарби, олівець, гумка, пензлі, фломастери, гелеві ручки.

План роботи:

  • На аркуші паперу скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) зображення.
  • Порівняйте пропорції різних частин зображення кожної окремо: довжину до висоти та ширини.
  • Виправте помилки в побудові.
  • Підготуйте малюнок до подальшої роботи: зітріть усі допоміжні лінії, які ви використовували для побудови, зайві лінії.
  • На палітрі поруч підберіть колір, який відповідає кольору, наприклад, тла. Почати роботу фарбами краще з тих кольорів, які вам зрозуміліші.
  • Порівняйте і спробуйте відтворити різницю відтінків різних частин натюрморту.
  • Виявте, яка поверхня освітлена найяскравіше і як виглядає тло поруч.
  • Як змінюється відтінок кольору в тіні і на освітленій поверхні?
  • Де найтемніша тінь і чи не змінилося сприйняття кольору тла поруч із тінню, які півтонові співвідношення на різних поверхнях?
  • Де створюється найбільший контраст?

К. Коровій. Троянди і фіалки

Коровін Костянтин Олексійович (1861-1939) - російський художник. Його мистецтво сповнене надзвичайного оптимізму, постійного захоплення перед красою життя. На енергійну живописну манеру Коровіна мали вплив французькі художники. Майстер працював майже у всіх жанрах - він писав побутові сцени, пейзажі, портрети, виконував театральні декорації. До натюрморту Коровін звернувся в 1900-х роках - і сповнив зображення «мертвої натури» енергійним життям («Риби, вино й фрукти», 1916). Один з найулюбленіших мотивів Коровіна-натюрмортиста - букети троянд на тлі моря, до якого він звертався багато разів.

ПРИГАДАЙМО!

Усі предмети, які ми зображуємо на натюрмортах, подібні до простих геометричних форм. Куб, циліндр, куля, конус, піраміда - ці фігури чи їх поєднання, якщо добре придивитися, можна розгледіти майже у всіх предметах, які нас оточують. Вони є ніби основою предметів. Так, придивившись уважно до лампи, помічаємо, що вона складається із циліндрів (верхня і нижня частини) та кулі (середня частина).

Видатний художник Відродження Леонардо да Вінчі визначав принцип малювання так: «Знати те, що малюєш, але малювати те, що бачиш».

Для того щоб нарисувати еліпс, достатньо побудувати квадрат, за допомогою його діагоналей визначити центр і вписати в нього коло через центри сторін і третини діагоналей.

А. Валаєр-Костер. Натюрморт з предметами мистецтва

Збери пазл "Натюрморт"

вівторок, 12 квітня 2022 р.

"Біблійна тема в мистецтві" дистанційний урок 26 в 6 клас образотвоче мистецтво


І - Перегляньте дистанційний урок 

ІІ - або опрацюйте тему за підручником:

Величезну кількість художніх творів присвячено біблійній темі. І це цілком природно. Біблію можна вважати енциклопедією людських характерів, життєвих ситуацій. Тому уважний митець завжди знаходив у ній щось подібне до своїх почуттів і поглядів.

Крім того, у Західній Європі до початку доби Відродження, а в Україні до XVII ст. релігійна тема впевнено панувала в мистецтві, бо воно було засобом ознайомлення з християнським ученням тих, хто не вмів читати.

За часів, коли християнство було визнано офіційною релігією Римської імперії, релігійне мистецтво набуло значного поширення. Мозаїками та фресками прикрашали храми. Для церков, громадських установ, звичайних людей писали ікони. Релігійні рукописи доповнювали ілюстраціями. В іконах, стінопису, мініатюрах (мініатюра — ілюстрація, малюнок у середньовічному рукописі) відображували епізоди із життя Христа, Богородиці, святих.

Із введенням у Київській Русі в 988 р. християнства всі види релігійного живопису набули розквіту. Згадаймо стінопис і мозаїки Святої Софії, ікони, старовинні книги, що зберігаються в українських музейних збірках і художніх колекціях інших країн світу.

М. Врубель. Богоматір з немовлям. Фрагмент іконостасу Кирилівської церкви в Києві

Мікеланджело. Мойсей

Дмитро Солунський. Мозаїка із Софії Київської

Фрагмент мозаїки із Софії Константинопольської, друга половина XIII ст.

У часи Середньовіччя з’явилося мистецтво вітражу. Спочатку воно було представлено в країнах Західної та Центральної Європи, а потім в католицьких храмах інших континентів.

У країнах, де поширився католицизм, існувала скульптура, що зображувала біблійних героїв. Один з кращих зразків скульптури - Давид роботи Мікеланджело.

До біблійних тем зверталися видатні митці не лише минулого, а й нашого століття, бо проблеми сенсу життя, людських стосунків і вчинків для людини завжди є хвилюючими й актуальними.

  • 1. Які мистецькі твори на біблійну тему ви бачили? До якого виду мистецтва вони належали (живопис, скульптура, монументальний живопис)?
  • 2. Уявіть, що ви - середньовічний художник і створюєте картину, на якій дійсність відображено в кількох послідовних епізодах, об’єднаних в одній композиції. Потім уявіть себе сучасним митцем, який має зобразити тільки один із цих епізодів. Який момент ви вибрали б для своєї картини і чому?
Виконайте практичне творче завдання.




Творчого натхнення!

понеділок, 11 квітня 2022 р.

Дистанційний урок №29 "Народні промисли" 5 клас образотворче мистецтво

 Опрацюйте дистанційний урок та виконайте творче завдання  за етапами в відео уроці.



Виконайте творче практичне завдання: створення імітації глиняної кахлі з розписом .

 Творчого натхнення!


Дистанційний урок №28 образотворче мистецтво 7 клас "Монограма - літери, що говорять про тебе"


Опрацювавши дистанційне навчання до уроку виконайте творчу роботу: розробка власної монограми за поданими етапами.










 Творчого натхнення!


 


неділя, 10 квітня 2022 р.

субота, 9 квітня 2022 р.

Дистанційний урок 29 "Стиль романтизм у музиці, театрі й моді" мистецтво 8 клас

 Опрацюйте дистанційний урок 


Послухайте музику композиторів романтиків і поділіться своїми враженнями.

Шуберт " Соната до мінор"




Шопен "Вальс 10"








 Домашне завдання
На 10 - 12 балів - виконайте одне з практичних завдань  і відповідь напишіть у Гугл класі або 
7 - 9 балів виконайте тестове завдання за посиланням і прикріпіть скриншот в гугл клас.