Опрацюйте тему в підручнику стр.151 - 156 або он лайн за посиланням
Гіпотермія. Черепно-мозкова травма.
Перегляньте відео по темі.
Пройдіть тестове завдання за посиланням в Гугл класі.
Опрацюйте тему в підручнику стр.151 - 156 або он лайн за посиланням
Гіпотермія. Черепно-мозкова травма.
Перегляньте відео по темі.
Пройдіть тестове завдання за посиланням в Гугл класі.
Юнь Шоупін. Півонія
Натюрморт (від франц. nature morte - мертва природа) - твір із зображенням будь-яких предметів побуту, фруктів, забитої дичини, квітів тощо.
Речі, що оточують людину, привертали увагу художників з давніх-давен, тому ми бачимо їх у фресках Давнього Єгипту й Давнього Риму, у середньовічному живописі на релігійну тематику, у портретах. Спочатку речі на картині були лише деталями, як, скажімо, стіл з посудом на фресці «Тайна вечеря» Леонардо да Вінчі. До речі, в іконі, стінописі, портреті минулих часів кожен предмет мав особливе значення. Наприклад, біла троянда чи лілея символізували душевну чистоту, пальма - вічність, людський череп - смерть. Предмети ніби розповідали глядачеві про свого власника або доповнювали зміст оповіді. Однак зображення речей не було головною метою майстрів давнини та Середньовіччя.
Віллєм Кальф. Натюрморт з наутилусом.
Справжнє «тихе життя». Речі ніби ведуть мовчазну бесіду між собою.
Уперше натюрморт набув самостійного значення в VI ст. в Китаї як «живопис квітів». Китайці були в захваті від краси природи, але водночас віддавали належне майстерності художника. У картині ніби поєднувалися майстерність людини і краса природи. У Європі натюрморт виділився в окремий жанр наприкінці XVI ст. Історію європейського натюрморту розпочала станкова картина італійського художника Караваджо «Кошик з фруктами» (1590-ті роки).
В. Шишко. Фіалки
У XVII ст. натюрморт набув поширення в мистецтві країн Західної Європи. Справжній розквіт цього жанру спостерігався в Нідерландах та Фландрії (сучасна Бельгія) в XVII ст. Йому навіть придумали іншу назву - «Stilleven» - «тихе життя», натякаючи, що речі живуть особливим життям і можуть дещо розповісти про свого власника. Нідерландські натюрмортисти ставилися до своєї справи так серйозно, що працювали все життя над яким-небудь одним різновидом натюрморту. Були художники, які зображували лише квіти, інші - музичні інструменти або дичину.
Т. Хитрова. Літній натюрморт
К. Білокур. Сніданок
Один мандрівник писав, що в Нідерландах картини цінуються дорожче, ніж прикраси з дорогоцінного каміння і золота. Багато із цих картин були натюрмортами. Їх можна роздивлятися годинами і знаходити все нові й нові деталі. Реальнішими, ніж справжні, виглядають на картинах надзвичайно майстерно виконані стиглі, налиті соком фрукти. Як живі стоять квіти, навколо яких пурхають метелики, яких так і хочеться спіймати.
На зламі ХІХ-ХХ ст. натюрморт набуває нового значення: він відтворює емоційний стан автора, його погляди на сучасні події, на проблеми людського життя. Таким складним змістом наповнені натюрморти Ван Гога, Сезанна й багатьох інших митців XX ст.
Практичне завдання
Намалюйте натюрморт у теплому або холодному колориті.
Інструменти та матеріали: аркуш паперу, гуашеві або акварельні фарби, олівець, гумка, пензлі, фломастери, гелеві ручки.
План роботи:
К. Коровій. Троянди і фіалки
Коровін Костянтин Олексійович (1861-1939) - російський художник. Його мистецтво сповнене надзвичайного оптимізму, постійного захоплення перед красою життя. На енергійну живописну манеру Коровіна мали вплив французькі художники. Майстер працював майже у всіх жанрах - він писав побутові сцени, пейзажі, портрети, виконував театральні декорації. До натюрморту Коровін звернувся в 1900-х роках - і сповнив зображення «мертвої натури» енергійним життям («Риби, вино й фрукти», 1916). Один з найулюбленіших мотивів Коровіна-натюрмортиста - букети троянд на тлі моря, до якого він звертався багато разів.
ПРИГАДАЙМО!
Усі предмети, які ми зображуємо на натюрмортах, подібні до простих геометричних форм. Куб, циліндр, куля, конус, піраміда - ці фігури чи їх поєднання, якщо добре придивитися, можна розгледіти майже у всіх предметах, які нас оточують. Вони є ніби основою предметів. Так, придивившись уважно до лампи, помічаємо, що вона складається із циліндрів (верхня і нижня частини) та кулі (середня частина).
Видатний художник Відродження Леонардо да Вінчі визначав принцип малювання так: «Знати те, що малюєш, але малювати те, що бачиш».
Для того щоб нарисувати еліпс, достатньо побудувати квадрат, за допомогою його діагоналей визначити центр і вписати в нього коло через центри сторін і третини діагоналей.
А. Валаєр-Костер. Натюрморт з предметами мистецтва
Величезну кількість художніх творів присвячено біблійній темі. І це цілком природно. Біблію можна вважати енциклопедією людських характерів, життєвих ситуацій. Тому уважний митець завжди знаходив у ній щось подібне до своїх почуттів і поглядів.
Крім того, у Західній Європі до початку доби Відродження, а в Україні до XVII ст. релігійна тема впевнено панувала в мистецтві, бо воно було засобом ознайомлення з християнським ученням тих, хто не вмів читати.
За часів, коли християнство було визнано офіційною релігією Римської імперії, релігійне мистецтво набуло значного поширення. Мозаїками та фресками прикрашали храми. Для церков, громадських установ, звичайних людей писали ікони. Релігійні рукописи доповнювали ілюстраціями. В іконах, стінопису, мініатюрах (мініатюра — ілюстрація, малюнок у середньовічному рукописі) відображували епізоди із життя Христа, Богородиці, святих.
Із введенням у Київській Русі в 988 р. християнства всі види релігійного живопису набули розквіту. Згадаймо стінопис і мозаїки Святої Софії, ікони, старовинні книги, що зберігаються в українських музейних збірках і художніх колекціях інших країн світу.
М. Врубель. Богоматір з немовлям. Фрагмент іконостасу Кирилівської церкви в Києві
Мікеланджело. Мойсей
Дмитро Солунський. Мозаїка із Софії Київської
Фрагмент мозаїки із Софії Константинопольської, друга половина XIII ст.
У часи Середньовіччя з’явилося мистецтво вітражу. Спочатку воно було представлено в країнах Західної та Центральної Європи, а потім в католицьких храмах інших континентів.
У країнах, де поширився католицизм, існувала скульптура, що зображувала біблійних героїв. Один з кращих зразків скульптури - Давид роботи Мікеланджело.
До біблійних тем зверталися видатні митці не лише минулого, а й нашого століття, бо проблеми сенсу життя, людських стосунків і вчинків для людини завжди є хвилюючими й актуальними.
Опрацюйте дистанційний урок та виконайте творче завдання за етапами в відео уроці.
Опрацюйте дистанційний урок
Шуберт " Соната до мінор"